Յուլիս 13ի մեր թիւով (թիւ 530) հայաստանեան լուրերու բաժնին մէջ, գրած էինք, թէ «Մենք ենք մեր երկրի վաղուայ տէրը» կոչեցեալ հանրային կազմակերպութիւն մը ստորագրահաւաք մը կը կազմակերպէ՝ Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսէն պահանջելու համար Արարատեան թեմի հայրապետական փոխանորդ Նաւասարդ արք. Կճոյեանի կարգալուծումը: Այդ առթիւ, նշեալ կազմակերպութեան Յուլիս 11ին «Դիմագիրք»ի միջոցով հրապարակած հաղորդագրութեան մէջ ծանր բառամթերքով կը պախարակուէր հոգեւորականին վարքը, որուն անունը վարչապետին օֆշորային գայթակղութեան ալ առնչուած է: Ապա կ՚ըսուէր թէ յաջորդ առտուընէ իսկ՝ Յուլիս 12էն, ստորագրահաւաքը կը սկսէր Հիւսիսային պողոտայի եւ Թումանեան փողոցի խաչմերուկին: Հաղորդագրութեան մէջ որպէս նախաձեռնող կազմակերպութեան ղեկավար, նշուած էր Երեւանի Պետական Համալսարանի շրջանաւարտ ոմն Յովհաննէս Ղահրամանեանի անունը:
Սակայն, յաջորդող օրերուն ոչ ոք ներկայացած է ժամադրութեան վայրը: Ո՛չ ստորագրահաւաքի ձեռնարկող եկած է հոն, ոչ ալ ստորագրահաւաք տեղի ունեցած է, մինչ յայտարարուած էր, որ ամէն օր, առտուընէ մինչեւ ժամը 21 անընդմէջ կը շարունակուի ան:
Իրաց այս կացութեան մէջ, «Տեղեկատուական անվտանգութեան եւ ազատութեան կենտրոն» հանրային կազմակերպութիւնը քննութեան մը նախաձեռնած է, որմէ պարզուած է, որ Յովհաննէս Ղահրամանեան անունով ընկերային ցանցերուն արձանագրուած մարդ չկայ, ոչ ալ համացանցի վրայ երբեւէ յիշատակուած է «Մենք ենք մեր երկրի վաղուայ տէրը» միութեան անունը: Հաստատուած է նաեւ, որ Երեւանի Պետական Համալսարանը Յովհաննէս Ղահրամանեան անունով շրջանաւարտ չէ ունեցած:
Այս բոլորէն կարելի է եզրակացնել, որ տեղի ունեցածը մեծ հաւանականութեամբ գրգռութիւն մըն էր:
Բայց ի՞նչ նպատակով, ի շահ որո՞ւ:
Այս մասին, հայկական ընկերային ցանցերուն մէջ զանազան վարկածներ կը շրջին։ Նախ, կը կարծուէր, թէ խնդիրը պարզ կատակ մըն է։ Սակայն, այս մասին ըսուեցաւ, թէ «Հայաստանում վաղուց նման կատակներ չեն անում։ Բոլորն էլ մեր երկրում գիտեն, որ Ազգային Անվտանգութեան Ծառայութիւնը կարող է շատ արագ յայտնաբերել, թէ որտեղից է դուրս եկել յայտարարութիւնը, ովքեր են դրա յետեւում կանգնած»։ Ըստ շրջող այլ վարկածի մը, այս յայտարարութեան ետին կանգնած է Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը, որ կ՚ուզէ Նաւասարդ արք. Կճոյեանը փոխարինել իր եղբօր՝ Հայց. Առաքելական Եկեղեցւոյ Նոր Նախիջեւանի եւ Ռուսաստանի հայոց թեմի առաջնորդ, Ռուսաստանի հայրապետական պատուիրակ Եզրաս Եպիսկ. Ներսիսեանի հետ։ «Այս վարկածը, սակայն, այնքան էլ տրամաբանական չէ, քանի որ Ռուսաստանի թեմը բաւական հարուստ թեմ է եւ հաշուի առնելով, որ Ներսիսեան եղբայրները այնքան էլ անտարբեր չեն նիւթական բարիքների հանդէպ, դժուար թէ նրանք նման մտադրութիւն ունենան։ Իրականում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ու Նաւասարդ Կճոյեանը սերտ յարաբերութիւններ ունեն եւ Կաթողիկոսը երբեք Կճոյեանին չի հարուածի, նրանք գործում են միասին», կարելի է կարդալ հայաստանեան որոշ թերթերու մէջ։ Ամենէն հաւանական վարկածը կը նկատուի, անկախ նախաձեռնութեան խնդրայարոյց հանգամանքներէն, անունը օֆշորային աղմկոտ պատմութեան թաթխուած, իր հակումներով հանրութեան մօտ գայթակղութիւններու հեղինակի համբաւ «վայելող» Նաւասարդ արք.ի կարգալուծումին ճամբայ հարթող մեծ շարժումի մը խայծ հանդիսանալու միտումը։
Դեռ կան անոնք, որոնք չեն բացառեր, որ նախաձեռնութեան թէկուզ կեղծ անունով հեղինակը՝ ձերբակալուած ու Ազգային անվտանգութեան ծառայութեան նկուղին մէջ յայտնուած է, եւ Դիմագիրքի իր էջն ալ՝ փակուած, կամ ալ զինքը եւ միութեան միւս անդամները այնպէս վախցուցած են, որ «կորել» են։
«Հայկական ժամանակ» այս նիւթին մասին կը գրէ, թէ Նաւասարդ արք. Կճոյեանի հետ կապ հաստատելու բազմաթիւ փորձեր կատարած է, ճշդելու համար, թէ արդեօք տեղեա՞կ է, թէ որոնք էին նախաձեռնութեան հեղինակները եւ ներկայիս ո՞ւր կը գտնուին անոնք: «Նախօրէի մեր փորձերը՝ հանդիպել արքեպիսկոպոսին, ապարդիւն էին անցել, անպատասխան էին մնացել նաեւ մեր հեռախօսազանգերը։ Երէկ զանգահարեցինք “փակ համարից”։ Պարզուեց՝ “փակ համարներին” արքեպիսկոպոսը պատասխանում է։ Նա, սակայն, լսելով թերթի անունը, յայտարարեց. “«Հայկական ժամանակ»ին ասելիք չունեմ, աղջիկ ջան, կը ներես ինձ”», կը գրէր թերթը։
«Նոր Յառաջ», Յուլիս 18, 2013
Սակայն, յաջորդող օրերուն ոչ ոք ներկայացած է ժամադրութեան վայրը: Ո՛չ ստորագրահաւաքի ձեռնարկող եկած է հոն, ոչ ալ ստորագրահաւաք տեղի ունեցած է, մինչ յայտարարուած էր, որ ամէն օր, առտուընէ մինչեւ ժամը 21 անընդմէջ կը շարունակուի ան:
Իրաց այս կացութեան մէջ, «Տեղեկատուական անվտանգութեան եւ ազատութեան կենտրոն» հանրային կազմակերպութիւնը քննութեան մը նախաձեռնած է, որմէ պարզուած է, որ Յովհաննէս Ղահրամանեան անունով ընկերային ցանցերուն արձանագրուած մարդ չկայ, ոչ ալ համացանցի վրայ երբեւէ յիշատակուած է «Մենք ենք մեր երկրի վաղուայ տէրը» միութեան անունը: Հաստատուած է նաեւ, որ Երեւանի Պետական Համալսարանը Յովհաննէս Ղահրամանեան անունով շրջանաւարտ չէ ունեցած:
Այս բոլորէն կարելի է եզրակացնել, որ տեղի ունեցածը մեծ հաւանականութեամբ գրգռութիւն մըն էր:
Բայց ի՞նչ նպատակով, ի շահ որո՞ւ:
Այս մասին, հայկական ընկերային ցանցերուն մէջ զանազան վարկածներ կը շրջին։ Նախ, կը կարծուէր, թէ խնդիրը պարզ կատակ մըն է։ Սակայն, այս մասին ըսուեցաւ, թէ «Հայաստանում վաղուց նման կատակներ չեն անում։ Բոլորն էլ մեր երկրում գիտեն, որ Ազգային Անվտանգութեան Ծառայութիւնը կարող է շատ արագ յայտնաբերել, թէ որտեղից է դուրս եկել յայտարարութիւնը, ովքեր են դրա յետեւում կանգնած»։ Ըստ շրջող այլ վարկածի մը, այս յայտարարութեան ետին կանգնած է Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսը, որ կ՚ուզէ Նաւասարդ արք. Կճոյեանը փոխարինել իր եղբօր՝ Հայց. Առաքելական Եկեղեցւոյ Նոր Նախիջեւանի եւ Ռուսաստանի հայոց թեմի առաջնորդ, Ռուսաստանի հայրապետական պատուիրակ Եզրաս Եպիսկ. Ներսիսեանի հետ։ «Այս վարկածը, սակայն, այնքան էլ տրամաբանական չէ, քանի որ Ռուսաստանի թեմը բաւական հարուստ թեմ է եւ հաշուի առնելով, որ Ներսիսեան եղբայրները այնքան էլ անտարբեր չեն նիւթական բարիքների հանդէպ, դժուար թէ նրանք նման մտադրութիւն ունենան։ Իրականում Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսն ու Նաւասարդ Կճոյեանը սերտ յարաբերութիւններ ունեն եւ Կաթողիկոսը երբեք Կճոյեանին չի հարուածի, նրանք գործում են միասին», կարելի է կարդալ հայաստանեան որոշ թերթերու մէջ։ Ամենէն հաւանական վարկածը կը նկատուի, անկախ նախաձեռնութեան խնդրայարոյց հանգամանքներէն, անունը օֆշորային աղմկոտ պատմութեան թաթխուած, իր հակումներով հանրութեան մօտ գայթակղութիւններու հեղինակի համբաւ «վայելող» Նաւասարդ արք.ի կարգալուծումին ճամբայ հարթող մեծ շարժումի մը խայծ հանդիսանալու միտումը։
Դեռ կան անոնք, որոնք չեն բացառեր, որ նախաձեռնութեան թէկուզ կեղծ անունով հեղինակը՝ ձերբակալուած ու Ազգային անվտանգութեան ծառայութեան նկուղին մէջ յայտնուած է, եւ Դիմագիրքի իր էջն ալ՝ փակուած, կամ ալ զինքը եւ միութեան միւս անդամները այնպէս վախցուցած են, որ «կորել» են։
«Հայկական ժամանակ» այս նիւթին մասին կը գրէ, թէ Նաւասարդ արք. Կճոյեանի հետ կապ հաստատելու բազմաթիւ փորձեր կատարած է, ճշդելու համար, թէ արդեօք տեղեա՞կ է, թէ որոնք էին նախաձեռնութեան հեղինակները եւ ներկայիս ո՞ւր կը գտնուին անոնք: «Նախօրէի մեր փորձերը՝ հանդիպել արքեպիսկոպոսին, ապարդիւն էին անցել, անպատասխան էին մնացել նաեւ մեր հեռախօսազանգերը։ Երէկ զանգահարեցինք “փակ համարից”։ Պարզուեց՝ “փակ համարներին” արքեպիսկոպոսը պատասխանում է։ Նա, սակայն, լսելով թերթի անունը, յայտարարեց. “«Հայկական ժամանակ»ին ասելիք չունեմ, աղջիկ ջան, կը ներես ինձ”», կը գրէր թերթը։
«Նոր Յառաջ», Յուլիս 18, 2013
No comments:
Post a Comment