ՆԱՅԻՐ ԵԱՆ
Անցնող տարին ստեղծագործական միութիւնների համար մի
քիչ աշխոյժ էր. Հայոց Ցեղասպանութեան 100-րդ տարելիցին նուիրուած
նախաձեռնութիւններ իրականացուեցին: Բայց բոլորի օրակարգային խնդիրն էլ
սոցիալականն է. մերօրեայ արուեստագէտն ու մտաւորականն աղքատ են: Հանրութիւնը
նրանց չի ճանաչում, հետեւաբար ոչ մի մեծահարուստ անյայտ նկարչի գործ չի
առնում-կախում իր պատին, եթէ մի կոմպոզիտորի բախտը բերում է, ու նրան
ստեղծագործութիւն են պատուիրում, ապա առաւելագոյնը վճարում են 200 հազար
դրամ: Կոմպոզիտորների Միութիւնն այս տարի Մշակոյթի նախարարութիւնից
ստացել է 8-10 միլիոն դրամ, որով փառատօներ, համերգներ է կազմակերպել:
Կոմպոզիտորների Դիլիջանի տունը քարուքանդ է: Ներդրողները հետաքրքրուած չեն
այդ կառոյցով, թէեւ զարմանալի է՝ ինչո՞ւ: Եթէ հետաքրքրուէին ու կառուցէին,
նորոգէին, աշխատեցնէին, միգուցէ միութիւնն էլ օգուտ ունենար դրանից:
Ռոբերտ Ամիրխանեանի պաշտօնավարման օրօք մի շարք կոմպոզիտորներ, այդ թւում՝
Տիգրան Մանսուրեանը, սկզբունքօրէն չեն մտել միութիւն, արդէն երկու տարի է՝ մտնում են. Արամ Սաթեանից նեղացած-վիրաւորուած չեն: Արամ Սաթեանը թուարկում է
այն համերգները, որոնց ժամանակ հնչել են հայ կոմպոզիտորների գործերը:
Այո՛, նմանօրինակ մի համերգ էլ Դեկտեմբերի 17-ին եղաւ: «Հովեր» երգչախումբը
եւ պետական կամերային երգչախումբը Կոմիտասի անուան կամերային երաժշտութեան
տան բեմի վրայ մի կերպ տեղաւորուելով՝ հնչեցրին Տիգրան Մանսուրեանի
«Ռեքուիէմը»՝ ազդարարելով Հայոց ցեղասպանութեան 100-րդ տարելիցի
միջոցառումների աւարտը: Նորմալ է, որ Եւրոպա, Ամերիկա նուաճած Մանսուրեանն
ու իր «Ռեքուիէմը» ներկայացուեն կամերային երաժշտութեան տանը: Մեր Մանսուրեանն
է, էլի, մեր ցեղասպանութիւնն է ու մեր «Ռեքուիէմը», ի՞նչ կարիք կայ «Արամ
Խաչատրեան» համերգասրահը զբաղեցնել: Այնտեղ աւելի կարեւոր, դարակազմիկ
միջոցառումներ են անցկացւում՝ էստրադային համերգ, կորպորատիւ
հանդիսութիւններ: Մի քիչ էլ է աճել պէտք «Արամ Խաչատրեան»ում ներկայանալու
համար:
Գրողների Միութեան
ղեկավարը անցնող տարուց գոհ է: Ցեղասպանութեանը նուիրուած հայերէն եւ
օտարալեզու գրքեր հրատարակուեցին, դրսում հանդիպումներ, շնորհանդէսներ եղան:
Էդուարդ Միլիտոնեանը յորդորում է ուշադրութիւն դարձնել, թէ ինչ
հետաքրքրական գրողներ ունենք, որոնք ստեղծագործում են նաեւ ցեղասպանութեան
թեմայով: Ժամանակակից գրողները, այդ թւում՝ երիտասարդ, այս թեման իրենցն են
դարձրել, մինչդեռ նրանց նախորդները մի տեսակ անհամարձակ էին:
Ցեղասպանութիւնը մի չգրուած օրէնքով համարում էին Շիրազի, Սեւակի,
սփիւռքահայ գրողների թեմա:
Ստեղծագործական
միութիւնները չեն ֆինանսաւորւում պետութեան կողմից, մասնաւոր հատուածին
արուեստն ու գիտութիւնը չեն հետաքրքրում, իշխանութիւններն էլ չեն շտապում
խնդիրը կարգաւորել օրէնսդրօրէն: Օրինակ՝ շատ երկրներում ազգային կինոն,
մշակոյթը հովանաւորելու համար գործարար ոլորտին հարկային արտօնութիւններ
են տրւում: Միւս երկրներն այլ ուղի են ընտրել: Օրինակ՝ մերձբալթեան
պետութիւններում ծխախոտի եւ խմիչքի բիզնեսի եկամտի 2 տոկոսը յատկացւում է
մշակոյթին, եւրոպական երկրներում շինարարական բիզնեսի եկամտի 2 տոկոսն է
մշակոյթի հասանելիքը: Մենք շարունակում ենք հայեացքներս յառել պետութեանը.
գիտենք՝ անօգուտ է, բայց մեր պետութիւնն է, մեր գրպանից է սնւում, միգուցէ
բարհաճ գտնուի ու մի քանի գրոշ տայ ազգային մշակոյթին:
«Ազգ», 25 Դեկտեմբեր 2015
No comments:
Post a Comment