25.10.11

European Court of Human Rights: Turkey Cannot Criminalize Genocide Recognition

The European Court of Human Rights unanimously ruled on October 25, 2011 that the recognition of the Armenian Genocide cannot be criminalized in Turkey. The verdict stemmed from a case brought to the court by noted scholar Taner Akcam.
In the case Taner Akcam vs. Turkey, the court ruled that Turkey’s ongoing criminal prosecution of scholarship on the Armenian Genocide issue constituted a violation of Article 10 (freedom of expression) of the European Convention on Human Rights.

18.10.11

Ով աչք ունի՝ թող տեսնէ

ՎԱՐԴԱՆ ՄԱՏԹԷՈՍԵԱՆ

Ի տարբերութիւն կուսակցական յայտնի քայլերգի տողերուն, «շահագործող ցեցեր»ը այս անգամ կարծես չեն ուզեր վատնել մեր դիզած քրտինքն ու արիւն վաստակը, եւ չոր հացի բաժին հանել։ Այս զարմանալի իրողութիւնը արժանացած է «Նիւ Եորք Թայմզ»ի ուշադրութեան։
Սեպտեմբեր 10ին, ամերիկեան օրաթերթին խմբագրականներէն մէկը՝ «Լուսաւորեալ հարուստները կ՚ուզեն, որ հարկ գանձուի իրենցմէ» խորագրով, գրած էր հետեւեալը.
«Աշխարհի ամենահարուստ մարդոցմէն մէկ քանին կոչ կ՚ուղղեն հարուստներուն վրայ աւելի բարձր հարկեր հաստատելու։ Անոնք կը թուին ընդունիլ, որ տնտեսական անկումին բեռը միայն աղքատ ու միջին դասակարգերը պէտք չէ կրեն»։

15.10.11

Ֆութպոլային մեկնաբանութիւններ բաց նամակի մը առիթով

ՎԱՐԴԱՆ ՄԱՏԹԷՈՍԵԱՆ
Հայաստանի ֆութպոլի հաւաքականը, իր լաւագոյն ելոյթները ունենալով քսան տարուան ընթացքին, հասած էր մինչեւ Եւրոպայի ախոյեանութեան 2012ի աւարտականներուն դուռը։ Վերջին խաղին (Հոկտեմբեր 11), պարտուելով Իրլանտայէն 2-1 արդիւնքով՝ Տապլինի մէջ, դուրս մնացած է աւարտականի մասնակցութենէն։ Հայրենի հաւաքականը մինչեւ վերջին վայրկեան իր լաւագոյնը փորձած է արդիւնքը փոխելու համար (միայն յաղթանակ մը իրեն կու տար յաջորդ հանգրուանի անցագիրը), հակառակ անոր, որ 55 վայրկեան տասը հոգիով խաղացած է, իսկ 59րդ վայրկեանին 2-0 կը կորսնցնէր։ Խաղի այս ընթացքին մէջ անկասկած իր բաժինը ունեցած է բերդապահ Ռոման Բերեզովսկիի դաշտէն վտարումը 26-րդ վայրկեանին՝ իրաւարարին գործած կոպիտ սխալի մը պատճառով. իբրեւ թէ ան գնդակը թեւով դպած էր տուգանային հրապարակէն դուրս՝ վերջին պաշտպանը ըլլալով, ինչ որ ինքնաբերաբար վտարումի ազդանշան է։ Սակայն, թէ՛ դրուագին տեսագրութեան կրկնութիւնը եւ թէ՛ իրլանտացի յառաջապահ Սայմըն Քոքսի խոստովանութիւնը, թէ ի՛նքն էր եւ ոչ թէ Բերեզովսկին, որ գնդակը կանխաւ ձեռքով դպած էր (ուստի՝ խաղը պէտք է այդ պահուն կասեցուէր), բաւարար են ցոյց տալու վճիռին անարդարութիւնը։

11.10.11

Օսմանեան արխիւները բաց չեն անգամ թուրք հետազօտողներու համար

Թէեւ թուրք հետազօտողներ (օրինակ՝ Թանէր Աքչամ) հրատարակած են ուսումնասիրութիւններ, որոնք հիմնուած են թրքական արխիւներու մատուցած տուեալներուն վրայ, եւ անոնց մէջ ի յայտ եկած են վաւերական արժէք ունեցող բազմաթիւ նիւթեր, անհերքելի է, որ այդ արխիւներուն «բաց»ի ու «գոց»ի հարցը ցոյց կու տայ փաստաթուղթերու մշակումէն ու ցուցակագրումէն աւելի անդին անցնող պետական քաղաքականութիւն մը, որուն փաստը վերջերս մատնանշուած էր Պոլսոյ Սապանճը համալսարանի դասախօս Խալիլ Պերքթայի՝ "Wikileaks"ի բացայայտումներուն մաս կազմող իր յայտարարութեան մէջ։ Այս առիթով, հետաքրքրական մանրամասնութիւններ կը փոխանցէ հետեւեալ անստորագիր ակնարկը, որ լոյս տեսած է "Armweeklynews.am'' կայքէջին մէջ։

9.10.11

Լեւոն Տէր Պետրոսեան. «Վստահ եմ ձեզանից շատերը չգիտեն Նժդեհի ուսմունքը եւ Աստուած չտայ իմանան»

Նոյեմբերի 9, 2010ին տեղի ունեցած ընդդիմադիր Հայ Ազգային Կոնգրէսի (ՀԱԿ) հանրահաւաքին ընթացքին, Հայաստանի առաջին նախագահ ու այժմ անոր առաջնորդ Լեւոն Տէր Պետրոսեանը մեղադրած էր իշխող Հանրապետական Կուսակցութիւնը (ՀՀԿ), որ ան ցեղակրօնական գաղափարախոսութիւն կը քարոզէ, այլ խօսքով` ցեղապաշտութիւն (racism): Իշխող կուսակցութիւնը անսպասելիօրէն բուռն կերպով արձագանքած էր. «Ցեղակրօնութիւնը ռասիզմի հետ համեմատողները կա´մ գիտութիւնից կիլոմետրերով հեռու են, կա´մ միտումնաւոր կերպով ցեխ են շպրտում ազգային արժէքային համակարգի վրայ»,- յայտարարած էր ՀՀԿ-ի մամուլի քարտուղար Էդուարդ Շարմազանովը: Նիւթը վերստին արծարծուած է վերջին օրերուն։

7.10.11

Բախտաւո՜ր... պանդուխտներս

ՎՐԷԺ-ԱՐՄԷՆ

Իսկապէս բախտաւորներ էինք, Սեպտեմբեր 10-11 շաբաթավերջին, Լաւալի Հայ Կեդրոնին մէջ, «Մշակոյթը՝ պանդուխտ» բնաբանով հայագիտական լսարանին մասնակցողներս։ Բախտաւոր՝ որովհետեւ տակաւին կա՛ն կազմակերպութիւններ, այս պարագային՝ Համազգայինը («Սանահին» մասնաճիւղի իր հայագիտական յանձնախումբով), որ նման նախաձեռնութիւններ կ՚առնեն. բախտաւոր, որ ինը մտաւորականներ կամ արուեստագէտներ, մէ՛կը միայն դուրսէն հրաւիրուած՝ հանգամանօրէն պիտի ներկայացնէին իրենց նիւթը, եւ տասներորդ մըն ալ՝ վարելու լսարանը, ու առիթ տային լսարանի մասնակիցներուն ոչ միայն նոր գիտելիքներով հարստանալու, այլեւ իրենց ներդրումը ունենալու՝ բիւրեղացնելու համար մշակոյթի ու պանդխտութեան առնչութիւններուն մասին իրենց ըմբռնումներն ու պատկերացումները. տակաւին բախտաւոր, որ ազնիւ ազգայիններ նիւթապէս սատար կը կանգնէին նման նախաձեռնութեան մը, որպէսզի կազմակերպիչները կարենային կատարել պարտն ու պատշաճը։

6.10.11

Armenian Poetry Project

Jennifer Manoukian

The Armenian Poetry Project [Armenian-Poetry.blogspot.com] has been an essential resource for readers interested in Armenian poetry since its founding five years ago. Formatted as a blog, the site features daily posts with poetry from both nineteenth and twentieth century masters, like Taniel Varoujan and Vahan Tekeyan, and lesser known contemporary poets writing around the world. Although the majority of the poems are written in Armenian, in an attempt to more accurately represent the diasporic nature of the Armenian people, the site also includes a significant number of poems written on Armenian topics, but in languages more familiar to the poets. Additionally, English or French translations occasionally accompany the Armenian text to expand the reach and impact of Armenian poetry beyond Armenian-language readers.   

3.10.11

Հարիւր տարուան լքուածութիւն

ԹԱԼԻՆ ՍՈՒՃԵԱՆ – ԱՅՏԱ ԷՐՊԱԼ

 Անգլերէնէ թարգմանեց՝ ՎԱՐԴԱՆ ՄԱՏԹԷՈՍԵԱՆ
ԺԹ. դարու Օսմանեան կայսրութեան հայոց պատմութիւնը[1] պատմութիւնն է մեծ խոստումներու եւ աւելի մեծ լքուածութեան։ Ապրիլ 24ի գիշերը եւ յաջորդող երկու շաբաթներուն ձերբակալուած աւելի քան 200 արեւմտահայ մտաւորականները խորապէս գիտակից էին իրենց առանձնութեան։ Գրիգոր Զօհրապի իթթիհատական բարեկամները, որոնց հետ ընթրած ու թուղթ խաղացած էր, պիտի նախընտրէին անոր սպանութիւնը չկանխել։ Սակայն, լքուածութիւնը պիտի շարունակէ հայոց ուղեկիցը ըլլալ։ Միջագետքի ճամբարներէն վերապրողները այնքան առանձին էին, որքան Անատոլիոյ հեռաւոր լեռներուն կամ գիւղերուն ապաստանեալները։ Իսկ անոնք, որոնք կրօնափոխութեան կամ բռնի կենակցութեան շնորհիւ վերապրեցան, ո՛չ միայն 1915ի ամրան, այլեւ յաջորդող հարիւր տարիներուն լքուեցան։

1.10.11

Una ducha de agua fría o la hora de llamar las cosas por su nombre

Tatul Hakobián

El mensaje de S.S. Aram I, Catolicós de la Gran Casa de Cilicia, durante el congreso panarmenio Armenia-Diáspora [Ereván, 19-20 de septiembre de 2011] en primer término fue un llamado de alerta dirigido a las actuales autoridades de Armenia, y una ducha de agua fría para aquellos participantes del congreso que habían venido a escuchar palabras optimistas y glorificar a las autoridades actuales. Pareciera que el 20o. aniversario de la independencia de Armenia o los congresos Armenia-Diáspora no fueran el lugar propicio para formular una crítica, resaltar los espacios en blanco de nuestra vida, apuntar a los peligros internos y externos que amenazan al pueblo armenio.